Bebe i mališani

Dodatne aktivnosti za djecu nakon vrtića

Dodatne aktivnosti

U današnje vrijeme sve je više ponuda na vratima i oglasnim pločama vrtića koje nude razne organizirane sportske aktivnosti za vrtićarce.

Takve dodatne aktivnosti za djecu nakon vrtića odnose se samo na djecu starije od tri godine. Mlađa (jaslićka) djeca nisu sposobna pratiti pravila ni usredotočiti se na jednu stvar dulje od nekoliko minuta.

Klincima treba ispušni ventil nakon vrtića isto kao što i odraslima treba nakon posla. Dodatne aktivnosti nakon vrtića najčešći su odabir kada roditelj osjeća potrebu da ispušu rastrče djecu nakon vrtića

Kao što ste dijete pripremili na vrtić, tako bi ga trebali pripremiti na dodatne aktivnosti nakon njega. U razgovoru s djetetom saznajte što bi ga moglo zanimati i koje dodatne aktivnosti su primjerene baš za njega. Nije loše ni posavjetovati se s odgojiteljicom, da vas uputi u neke aspekte emocionalnog razvoja  i fizičke spremnosti u koje vi niste upućeni.

pitajmamu-dodatne-aktivnosti-za-djecu-nakon-vrtića

Je li vrijeme?

Ono što je prije svega važno odrediti je li vaše dijete spremno za dodatne aktivnosti nakon vrtića. Djeca su individualna. Neki će bez problema slijediti pravila sa četiri godine, dok će neki to moći sa šest. Također, ako mislite da je vaš mališan ima talent za trčanje, to ne znači da će biti spreman raditi ono što trener/ica od njega očekuje.

Vrijeme za sve

Prije nego što upišete svoje dijete na dodatne aktivnosti nakon vrtića razmislite koliko često vaše dijete boravi van kuće.

Ako je mališan u vrtiću devet sati, te još sat vremena na treningu, a spava u prosjeku 10 sati, to znači da mu je ostalo samo 4 sata u danu za igranje i provođenje vremena s ukućanima. Uzmemo li u računicu da će sat vremena potrošiti na hranjenje i tuširanje, odnosno spremanje. Ostaju samo tri sata.

To znači da je dijete od 24 sata, samo tri sata u dana neopterećeno obavezama i aktivnostima koje mora napraviti.

Vrijeme za igru

Dodatne aktivnosti nakon vrtića zamišljena su kao strukturirana igra, pa je važno naglasiti i dobrobiti nestrukturirane igre.

Strukturirana igra je ona koja ima pravila i barem jednog odraslog koji moderira ponašanje i igru. Takva igra djecu uči disciplini i poštivanju pravila, uzajamnom poštovanju i uči ih kako fokusirati svoje misli.

Nestrukturirana igra je ona u kojoj će se dijete igrati bez pravila u parku, na livadi ili ispred kuće. Takva igra nema pravila niti granice, a dijete kroz nju vježba, samostalnost, spontanost, kreativnost, razvija maštu i ono što je najvažnije, najčešće, uključuje i roditelje u igru. U toj igri dijete smišlja pravila, određuje uloge. Često iz te igre roditelji mogu naučiti što dijete muči, čega se boji, o čemu razmišlja i što ga veseli.

Vrijeme s djecom

Vrijeme koje roditelj posvećuje igri s djetetom ne bi trebalo biti manje od sat vremena. Pa, ako se odlučite na dodatne aktivnosti imajte na umu da treninzi i slobodno vrijeme budu ravnomjerno raspoređeni.

Foto: Freepik