Zdravlje i prehrana

Plivanje – zabava i zdravlje u vodi

plivanje

Plivanje se smatra jednim od najkompletnijih oblika vježbanja. Razvija mišiće cijelog tijela, utječe pozitivno na dišni (respiratorni) i srčanokrvožilni (kardiovaskularni) sustav tj. poboljšava rad pluća i srca.
Plivanje je gotovo jedina aktivnost za koju nema dobnog ograničenja i jedan od rijetkih sportova koji ne predstavlja gotovo nikakav napor za ligamente, hrskavicu te se preporučuje ljudima svih dobi.

Plivanje je jedina sportska aktivnost u koju je moguće uključiti dijete već od najranije dobi. Kretanje u vodi ima pozitivan učinak na dječji organizam u cijelosti, jer potiče pravilan tjelesni rast i razvoj, razvija bazičnu motoriku te doprinosi razvoju kognitivnih i konativnih sposobnosti.

Dobrobiti plivanja za djecu
SRČANOKRVOŽILNI SUSTAV

Tlak vode pozitivno utječe i na srčanokrvožilni sustav jer djeluje i na dijelove tijela koji su potopljeni u vodu te preko kože na vene. Pod utjecajem tog pritiska dotječe oko 20 posto više krvi u desni dio srca i preko pluća u lijevi dio srca. Tako se povećavaju i jačaju srčani mišići.

DIŠNI SUSTAV

Pritisak vode potiče dijete na snažnije disanje, što dovodi do jačanja međurebrenih mišića koji sudjeluju u disanju. Ubrzano disanje utječe na povećanje broja plućnih alveola, čime se povećava kapacitet pluća.

KOSTUR

Dječje intenzivno kretanje u vodi utječe na razvoj kostura, što za posljedicu ima intenzivni rast kostiju i njihovo dobro oblikovanje. Djetetu se i kralježnica počinje prije mijenjati iz okruglog u dvostruki S oblik i razvijati atletski kostur.

MIŠIĆI

Plivanjem se oblikuje i cjelokupan mišićni sustav. Ortopedi u tome vide osnovu za zdrav djetetov razvoj, bez lošeg držanja tijela. Gibanje u vodi omogućava ravnomjerno oblikovanje svih mišića, a posebno leđnih i ramenog pojasa, čime se stvara temelj za pravilno držanje.

TERMOREGULACIJA

Razlika između tjelesne i temperature vode poticaj je za uspostavljanje termoregulacije i otpornosti tijela. Redovitim se vježbanjem popravlja reakcija djetetove kože na hladno i sposobnost termoregulacije te jača imunitet.

SIGURNOST

Utapanje je drugi vodeći uzrok smrti ljudi u dobi od 5 do 24 godina. Učeći svoje dijete kako pravilno plivati, ne samo da će postati bolji plivač nego će i steći vrijedno iskustvo i sigurnost u vodi. Takvo iskustvo uvelike smanjuje rizik od opasnosti ako vaše dijete slučajno padne u bazen koji nije pod nadzorom ili u uvjetima pojavljivanja jakih struja na moru ili rijeci.

Savjeti za početnike

Od najranijeg djetinjstva prakticirajte druženje sa svojim djetetom u vodi. Tjelesni kontakt roditelja i bebe u vodi djeluje na dijete umirujuće, sprečava strah i budi osjećaj zadovoljstva. Tako se postiže i razvija djetetovo povjerenje prema vodi. Dijete koje pliva ima bolji tek i mirno spava.

U dobi između treće i četvrte godine dijete je potpuno spremno za organizirani rad u grupi. Škola plivanja uključuje vježbe privikavanja na vodu, obuku neplivača te pravilno učenje tehnika plivanja. Već prepoznatljiv način rada s djecom i učenja plivanja kroz igru uz mnoštvo edukativnih rekvizita djeci će školicu plivanja učiniti zabavnim.
Maksimalno smanjite uporabu pomagala koja potiču dječju pasivnost u vodi ( šlauh, bučice…). Umjesto toga djetetu dajte daščicu za plivanje, „zmijicu“ ili slično, što će ga potaknuti da koristi i napreže mišiće te istodobno svladava ravnotežu.
Iznimno je povoljno za dječje zdravlje i imunitet da prakticirate plivanje i u zimskom razdoblju.

Foto: Freepik