Trudnoća i porođaj

Jutarnje mučnine – praktični savjeti

jutarnje mucnine

Jutarnje mučnine su problem većine trudnica, a nastaju zbog  lučenja gonadotropnog hormona. On se počinje lučiti nedugo nakon začeća. Pomaže u izlučivanju progesterona koji omogućava zdravlje maternice.

Gonadotropni hormon opusta maternicu kako bi beba mogla rasti, ali isto tako opušta i probavni sustav. Tu dolazi do problema većine trudnica. Jutarnje mučnine nastaju kao posljedica opuštenog probavnog sustava. Kiselina iz želuca se nedovoljno brzo razgrađuje pa dolazi do refluksa, te nagona za povraćanjem.

PRAKTIČNI SAVJETI ZA JUTARNJE MUČNINE
Doručkujte u krevetu

Kada pojedete nekoliko zalogaja hrane prije nego što ustanete, umirit ćete svoj želudac. Nema ništa bolje od banane – lako je probavljiva i donosi sve esencijalne nutrijente, uključujući vitamin B6, za koji se zna da ublažuje mučninu. Dajte si deset minuta da ju probavite, zatim polako sjednite i lagano ustanite kako biste izbjegli podizanje želučane kiseline.

Slijedite svoje žudnje

Ako vam se jede nešto što obično ne jedete, a sigurno je u trudnoći, isprobajte. Masne i teške namirnice najbolje je izbjegavati. Neka vas vodi ono što vam tijelo govori. Kruh, keksi, krekeri i suhi tost lakši su za želudac. I male redovite doze ugljikohidrata, poput kokica i pereca, pomoći će stabilizirati vašu razinu šećera u krvi.

Ostanite hidrirani

Zbog mučnine teško je puno piti, ali dehidracija će samo pogoršati simptome. Cuclanje kockice leda ili žvakanje drobljenog leda donosi polagani pritok tekućine. Ili pokušajte uzimati male gutljaje tekućine kroz slamku kako biste izbjegli poticanje mučnine. Voda je najbolja opcija, ali isprobajte i različite okuse: biljni čajevi također su među favoritima budućih mama.

Jedite đumbir

Olakšavanje mučnine đumbirom lijek je star stoljećima, a nedavna su istraživanja dodala znanstvenu težinu njegovoj učinkovitosti: umiruje želudac i može djelovati na mozak da umiri osjećaj mučnine.

jutarnje mucnine

Mirisi agruma

Miris limuna, naranče ili grejpa pokazao se kao koristan u ublažavanju mučnina a odgovara trudnicama. Isprobajte i pepermint bombone ili čaj od metvice.

Smanjite stres

Nema stresa i iscrpljivanja. Time ćete samo pogoršati ili potaknuti mučninu. Smanjite dnevne obveze i ne zamarajte se nevažnim stvarima. Puno razgovarajte s bliskim i voljenim osobama o emocijama, probleme ne zadržavajte za sebe. Puno se odmarajte jer i tjelesni i emotivni umor utječu na tegobe. Sada je vrijeme da više spavate i više se opuštate.

 

Foto: Freepik