Mama

Ivana Šušković: Mislim da je jako važno učiti djecu organiziranosti!

Idemo redom, Ivana Šušković

Ivana Šušković mama je dvoje mališana. Dunja ima tri godine, a Luka sedam i, ne biste vjerovali, godine im nisu prepreka da mami Ivani pomažu prilikom održavanja i organiziranosti njihova kućanstva.

Naravno, tome pridonosi i činjenica što je mama Ivana profesionalna organizatorica doma koju na Instagramu možete pronaći pod nazivom „Idemo redom“. Pa, redom smo i išli, i pitali smo Ivanu ono što biste, vjerujemo, i vi pitali organizatoricu doma. 

Od kada traje vaša ljubav prema organizaciji prostora i kada ste odlučili da vam to bude posao?

Otvaranjem na Instagramu profila „Idemo redom“ započinje moj put k organizaciji prostora. Život i posao na relaciji između dva grada, djeca, vrtić, škola, izvannastavne aktivnosti… natjerale su me da presložim prioritete i da se bolje organiziramo kao obitelj. Tada sam shvatila i da nam je kuća pretrpana stvarima na koje se svakodnevno spotičemo i koje nam uzimaju dragocjenu energiju i životni prostor. Malo po malo, počela sam raščišćavati, a u prostoru lišenu viška stvari doslovno smo prodisali, bolje se snalazili i dobili dragocjeno vrijeme.

Mislim da je jako važno učiti djecu organiziranosti odmalena, te obrasce će prenositi na svaki segment svog odraslog života i služit će im na svim poljima.

Cijeli taj put bilježen je na profilu sasvim spontano i bez očekivanja, međutim, pokazalo se da je tema organizacije prostora vrlo zanimljiva i drugim ženama i majkama, te je profil u nepune dvije godine narastao na 14 tisuća pratitelja, na čemu sam beskrajno zahvalna.

Što sve uključuje vaš posao pomoći nekome oko organiziranosti doma?

Organizacija neke prostorije ili cijelog doma podrazumijeva prvi sastanak u tom prostoru u kojem detaljno komentiramo navike klijenata, broj ljudi u kućanstvu, tko se sve koristi prostorom, a nakon toga i detaljnu izmjeru i skiciranje, kako bismo što preciznije i funkcionalnije donijeli organizacijska rješenja skrojena po mjeri svakog klijenta i postavili dobre organizacijske temelje koji će trajati. Jer nema smisla stalno iznova organizirati, već samo održavati kvalitetno postavljene sisteme. Nakon toga slijedi ono najzabavnije ‒ konkretan rad, raščišćavanje, organiziranje, eventualna kupnja potrebnih organizatora.

Predstavite nam svoje mališane. Kako se zovu, koliko imaju godina?

Luka ima sedam godina, Dunja tri. U zajedničkoj su sobi još uvijek, pa je dosta velik izazov organizirati igračke za dvije različite dobi i školske knjige, a pogotovo njima nije jednostavno održavati red u svemu tome.

Ivana Šušković
Foto: privatni album

Zato često raščišćavamo i drago mi je da shvaćaju bit raščišćavanja, a igračke uvijek idu za donaciju djeci koja nemaju, pa smatram da je i to jedan koristan pedagoški pristup. Nije uvijek bilo jednostavno, ali ja sam pljeskala i jednom jedinom autiću od kojega se Luka uspio odvojiti. Sada, kako je stariji, sve lakše odvaja igračke kojima se više ne igra. Dunja nema problema s vezivanjem za stvari, sva sreća, ona ponekad iz čista mira dođe i kaže: „Mama, ovo mi više nije fora, pokloni.“ 🙂

Pomažu li vam mališani po kući i učite li ih organiziranosti?

Moglo bi se reći da pomažu, ne uvijek i ne bez prigovora, ali pomažu. Oduvijek sam se trudila ukazivati im na važnost organiziranog prostora, i to konkretnim primjerima. Na primjer, dok slažemo zajedno igračke, uvijek govorim nešto tipa: „To spremamo na ovo mjesto, baš lijepo jer ćeš sutra odmah moći započeti igru, bez traženja dijelova…“ ili „Kako je lijepo kad je tepih čist, sad možemo odabrati bilo koju igru, imamo dovoljno mjesta za sve.“ Mislim da je jako važno učiti djecu organiziranosti odmalena, te obrasce će prenositi na svaki segment svog odraslog života i služit će im na svim poljima.

U jednom od postova na Instagramu napisali ste da se Vaša djeca puno bolje i složnije igraju kada im se organizira prostor za igru. Što kažete, zašto je tako?

Svi bolje funkcioniramo u dobro organiziranu prostoru nego u neredu, pa i djeca. Njima posebno to koristi zbog fokusa koji još razvijaju, zbog usmjerene pažnje i kvalitetne igre koja za djecu znači i kvalitetno učenje.

Koji je najbolji savjet za mame o organizaciji dječje sobe i igračaka?

Prilikom organizacije dječje sobe treba misliti na nekoliko stvari, a prva je da ne dopustite nekontroliran i pretjeran priljev igračaka. Ili, ako se to već događa, da redovito raščišćavate. Važno je također rotiranje igračaka, za što ste već vjerojatno čuli, iako još uvijek malo roditelja to radi – odvojite jedan dio igračaka, spremite na sigurno i za mjesec dana ih vratite, a spremite igračke kojima su se do tada igrali. Iznenadit ćete se koliko će im pažnje privući igračke koje nisu dugo vidjeli i bit će opet kao nove. Tako ćete riješiti i problem previše igračaka na jednom mjestu.

Svakako kliknite i – NA PRIČE OSTALIH MAMA

Ako djeca još ne znaju čitati, sortirajte im igračke, isprintajte sličice koje predstavljaju tip igračaka i zalijepite na kutiju. I ne očekujte da djeca znaju organizirati sama od sebe – vi ih tome morate naučiti.

Je li vam se ponekad teško suzdržati kad u nekom prostoru primijetite totalan nered i neorganiziranost? 😊

Nije mi teško, toliko sam različitih nereda dosad vidjela da mi zapravo nije ni neobično. Tada promatram kako se ljudi snalaze u tom kaosu, i to mi je zapravo zanimljivo istraživati i promatrati.

Djeca traže rutinu, red, organiziranost, to je jednostavno njihova prirodna potreba jer u takvim okvirima dobro funkcioniraju.

Doduše, kad mi se netko požali na probleme, često savjetujem da krenu od organizacije osobnog prostora jer ne biste vjerovali koliko to zna biti ljekovito i ponuditi instant-rješenja za postojeći problem. Slaganje stvari nikad nije samo slaganje stvari, odabirom stvari koje želite zadržati ili baciti zapravo odabirete kakav život želite živjeti.

I za kraj, pretpostavljamo da Vaš rad uključuje i posjete drugim kućanstvima – kako se snalazite u ovim čudnim okolnostima pandemije?

Moj je posao zapravo i započeo u 2020., u čudnim okolnostima pandemije, pa se zapravo dobro i snalazimo. Maske su obvezne cijelo vrijeme rada. S druge strane, pandemija nas je natjerala da istražimo i druge načine rada, pa je tako virtualna, odnosno online organizacija, koju sam također uvela u ponudu, jako puno pomogla ženama da ipak organiziraju svoj dom, makar bile kilometrima daleko. Oformila sam pakete online organizacije i mogu reći da me jako veseli ideja da tako mogu organizirati domove diljem svijeta zahvaljujući tehnologiji i videopozivima. Dakle, nema nikakvih prepreka da ne postanete organizirani u 2021. godini. 🙂

Razgovarala: Lucija Anić
Foto: privatni album