Svaštarica

Spavanje bebe cijelu noć: srećom do sna

spavanje, noć, bebe

Prema posljednjem istraživanju o sreći australski su znanstvenici na uzroku od 47 tisuća australskih klinaca došli do zaključka da su djeca koja više spavaju sretnija.

Iako istraživanje dokazuje korelaciju sreće i spavanja, istraživači ističu da je prvi preduvjet za dobar san sigurnost i sigurna okolina. Odnosno, da se djeca moraju osjećati ugodno i sigurno kod kuće da bi dobro spavala, a dobrim spavanjem doći će do sreće.

Što možete napraviti za ugodan san svoje djece?

Radite na jačanju emocionalne veze između sebe i svoga klinca.

Provedite kvalitetno vrijeme sa svojom bebom ili klincem prije spavanja. Ako je u pitanju mala beba masaža i maženje će biti dovoljni da se napuni samopouzdanjem prije spavanja. Ako imate starije klince vrijeme je da u rutinu prije spavanja ubacite priču za laku noć. Nećete ni stranicu okrenuti, a već će te (oboje) spavati.

Učite ih da spavaju, i držite se toga. Odredite fiksno vrijeme kada će klinci odlaziti na spavanje i držite se rutine.

Što se tiče spavanja, tu ne bi trebalo biti popuštanja. Kada s bebačom uđete u rutinu spavanja odredite vrijeme za noćni počinak i držite ga se k´o pijan plota. Navikavajte bebu na spavanje u isto vrijeme svake noći i s vremenom ćete dobiti sretnog klinca koji će se bez problema ustajati i za vrtić i za školu. Istraživanja već godinama upućuju na to da bi djeca od najranije dobi trebala ići u krevet između 20 i 21 sat kako bi se kvalitetno naspavala, ali i spavala u skladu s unutarnjim satom i svojim biološkim potrebama.

 

spavanje, noć, bebe

 

Neka se bave fizičkom aktivnosti jer se tjelovježbom rješavaju stresa i tjeskobe.

Bez obzira je li riječ o malim bebama ili većim klincima stres se lako može riješiti tjelovježbom. U slučaju malih bebica to može biti boravak na friškom zraku koji će ih izmoriti ili pak lagani baby gym. Što se tiče starije djece, one koje samostalno hodaju, šetnja prije spavanja ili neki oblik sporta pred kraj dana čini čuda. Napune pluća svježim zrakom, te se izmore pa lakše utonu u san.

Ukinite zvuk i sliku dva sata prije spavanja.

Plava svjetlost koju emitiraju ekrani ograničava proizvodnju melatonina koji regulira jednodnevni biološki ritam. Dopušteni su bijeli i ružičasti šumovi koji će bebače umiriti i podsjetiti na boravak u maternici.

Rješavajte traume i stresove ‒ odmah.

Iako vaše klince možda na svjesnoj razini ne brine ruganje u vrtiću ili školi, podsvjesno im možda remeti dobar san. Pogotovo jer djeca, pa i odrasli, po noći proživaljvaju ono što im se dogodi preko dana. Tijekom dana pokušajte razgovarati s  njima otvoreno i dokučiti zajednički što ih muči. Prije spavanja pak uvjerite ih da su sigurni i da mogu imati povjerenja u vas. Dajte im pusu u čelo i recite laku noć, lijepo spavaj.

 

Foto: Pixabay